Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Köpvillkor

1. Om Parima H AB

Parima H AB, som driver e-butiken vibella.se, har sitt säte i Jönköping. Vår postadress är Kungsängsvägen 64. För att komma i kontakt med oss, skicka ett e-postmeddelande till letstalk@vibella.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter, så återkommer vi till dig snarast möjligt.

2. Beställning

Efter att du har slutfört din beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress. I denna bekräftelse hittar du information om dina beställda produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Om du upptäcker något fel i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omgående via e-post på letstalk@vibella.se.

3. Leverans

Våra normala leveranstider är 3-6 dagar. Observera att beställningar som görs under helger skickas tidigast påföljande måndag. Om leveransförseningar skulle uppstå utan att du har meddelats om en längre leveranstid, vänligen kontakta oss på letstalk@vibella.se.

4. Priser

Alla priser på vibella.se anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms, utom för böcker som säljs med 6% moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid ändringar från leverantörer, tryckfel i prislistor eller felaktig information.

5. Ångerrätt

När du handlar på vibella.se har du som kund en 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning.

5.1 Nyttjande av ångerrätt:

För att utnyttja din ångerrätt, kontakta oss på letstalk@vibella.se. Meddela ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor du vill returnera.

Returnera produkterna omgående och senast inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ångrat köp. Du står för returfrakten och ansvarar för produkternas skick. Se till att skicka produkterna väl paketerade.

Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande eventuell värdeminskning vid användning eller skada på produkterna.

5.2 Undantag från ångerrätten:

Ångerrätten gäller inte för:

  • Produkter som har förseglats av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits.
  • Specialtillverkade produkter eller produkter med personlig prägel.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

6. Reklamation och klagomål

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten ändå är skadad eller felaktigt levererad, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

Kontakta oss alltid för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts.

6.1 Reklamationsprocess:

Reklamationer ska skickas till letstalk@vibella.se med ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se www.arn.se.

7. Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.

Vi ansvarar inte heller för förändringar av produkter eller produktegenskaper som ändrats av leverantören eller andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att bilder på webbplatsen exakt återger produkternas utseende, då viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm och fotokvalitet. Vi strävar alltid efter att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Information om Cookies

Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats få information om att cookies används. En cookie är en liten textfil som webbplatsen begär att få spara på din dator. Cookies används för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare att automatiskt neka cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens webbplats.

10. Personuppgifter

Genom att handla hos Parima H AB accepterar du vår dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter. Vi samlar endast in nödvändiga uppgifter för att behandla din beställning och säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Parima H AB är ansvarig för behandling av personuppgifter som du lämnar till oss. Vi behandlar dina personuppgifter för att hantera din beställning och i de fall du har önskat nyhetsbrev eller kampanjer.

10.1 Definition av personuppgift:

En personuppgift är all information som kan kopplas till en fysisk person.

10.2 Uppgifter vi lagrar:

För att hantera din beställning lagrar vi ditt förnamn, efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Uppgifterna lagras så länge vi har en rättslig grund för behandlingen, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att uppfylla lagkrav.

10.3 Rättslig grund:

Vid köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring sker efter samtycke.

10.4 Delning av uppgifter:

  • Betalleverantör: Vid köp delas information med vår betalleverantör för att genomföra köpet och skydda mot bedrägeri.
  • Fraktbolag: För att leverera dina beställningar delar vi förnamn, efternamn, och adressuppgifter med fraktbolaget.
  • Nyhetsbrev: Vid prenumeration på vårt nyhetsbrev delas ditt namn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.

10.5 Rätten till tillgång:

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss.

10.6 Rätt till rättelse:

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig eller ofullständig information.

10.7 Rätten att bli glömd:

Du kan när som helst be att dina uppgifter raderas, med undantag för lagstadgade skyldigheter.

10.8 Ansvarig för dataskydd:

Parima H AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter och säkerställer att reglerna följs.

10.9 Skydd av personuppgifter:

Vi använder industristandarder som SSL/TLS för att skydda personuppgifter. Vi använder Shopify som plattform.

11. Ändringar av Allmänna Villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren när som helst. Ändringar publiceras på webbplatsen och anses accepterade vid ny order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval

Vid tvist som inte kan lösas med vår kundtjänst kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se. För boende i annat EU-land kan klagomål lämnas via EU-kommissionens plattform för medling, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Tvister ska tolkas enligt svensk lag. Ändringar i villkoren publiceras på webbplatsen och anses accepterade vid ny order eller besök.